چطوری یک تلویزیون بخریم؟


برخلاف نظر خیلی ها که می گویند خرید لوازم منزل کار ساده ای است من می گویم که اینطوری نیست و تهیه هر کدام از وسایل مخصوصا وسایل بزرگ و گران قیمت مثل تلویزیون یخچال کولر یا لباسشویی و ظرفشویی کار سختی است.

برای خرید از فروشگاه سونی به نمایندگی سونی شهراد در تهران مراجعه کنید.

چرا که ما برای آنها قرار است هزینه ای زیاد بپردازیم و سالهای سال در منزل ما باشند.به این دلیل هم باید از لحاظ کارایی دوام بالایی داشته باشند هم اینکه از لحاظ ظاهری هم چشم پسند باشن.برای خرید لوازم غیر برقی باز انتخاب ها کمتر هستند و راحت تر میشه تصمیم گرفت مخصوصا قسمت اعظمی از ویژگی هایی که باید مد نظر بگیریم در این دسته وسایل وجود نخواهند داشت.اما یکی از خرید های سخت خرید تلویزیون است و ما امروز می خواهیم در این باره با شما گفت و گو کنیم.

وقتی تصمیم به خرید تلویزیون می گیرید برند های مختلف و سایز های مختلفی در پیش روی شما قرار می گیرند.هر کدام ساخت کشور خاصی و همچنین ویژگی و معایب خاص خود را دارند.در برخی جاها واقعا انتخاب به نظر شخصی و سلیقه خریدار برمیگردد اما برخی ویژگی ها هست که قبل از خرید باید بدانید تا بتوانید خریدی مناسب را انجام دهید.با ما همراه باشید تا برخی از آنها را برای شما بازگو کنیم.

قبل از اینکه به سراغ خرید تلویزیون بروید با خودتان فکر می‌کنید که انتخاب و خرید یک تلویزیون خیلی راحت است اما هنگام خرید تلویزیون تازه می‌فهمید که چقدر اشتباه می‌کرده‌اید. به این دلیل که دنیای تلویزیون‌ها دنیای تنوع است البته نه تنوع در یک ویژگی یا یک مشخصه بلکه تنوع در تمامی ابعاد تلویزیون. از تنوع در طراحی گرفته تا تنوع در کیفیت تصویر، سایز، مدل، نوع برند و … .

بنابراین اینکه بخواهید بدون هیچ شناختی از انواع تلویزیون‌ها و ویژگی‌های آن‌ها راهی فروشگاه‌های خرید تلویزیون رنگارنگ شوید خیلی منطقی نیست. اگر می‌خواهید متناسب با نیازها و بودجه‌ای که دارید بهترین انتخاب را در خرید تلویزیون داشته باشید ادامه این راهنمای خرید تلویزیون را دنبال کنید.

فاکتورهای اصلی برای خرید تلویزیون کدامند؟

اگر تلویزیون‌های موجود در بازار و اینترنت را بررسی کرده باشید، حتما با قیمت‌های متفاوتی مواجه شدید.قیمت تلویزیون این اختلاف قیمت، به دلیل تکنولوژی‌های به‌کار رفته و امکانات دستگاه است. حقیقت این است که گران‌ترین تلویزیون لزوما بهترین آن نیست. چون انتظاراتی که شما از خریدتان دارید ممکن است با انتظارات کاربر دیگر فرق داشته باشد. پس در راهنمای خرید تلویزیون لازم است اول فاکتورهای اصلی را بدانیم و بعد تعیین کنیم کدام یک از این ویژگی‌ها برای ما اهمیت بیشتری دارد. در ادامه ویژگی‌های اصلی را در سه دسته‌ی :

ویژگی‌های صفحه نمایش تلویزیون

ویژگی‌های کیفیت صدا

تکنولوژی به کار رفته

به طور کامل بررسی کرده و توضیح خواهیم داد.

هر چند امروزه، ما به کمک تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیاری از امور روزمره خود را انجام می‌دهیم تلویزیون بانه و گاها با آنها به تماشای فیلم و ویدیو نیز می‌پردازیم، اما به هر حال همه ترجیح می‌دهیم تا بخشی از وقت خود را صرف تماشای برنامه‌های تلویزیونی، مسابقات ورزشی یا فیلم‌های سینمایی در صفحه بزرگ تلویزیون کنیم. برخی نیز اصلا تبلت‌ و تلفن‌ هوشمند را برای تماشای ویدیو قبول ندارند و تلویزیون را ترجیح می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به 10 نکته که پیش از خرید تلویزیون جدید بهتر است به آنها توجه کنید، اشاره کنیم، پس با ما همراه باشید.

مردم معمولا هر 7 یا 8 سال یک بار تلویزیون جدید خریداری می‌کنند، پس اگر در انتخاب خود دقت نکنید مجبور می‌شوید، خرید تلویزیون از بانه یک کالا نامناسب را برای 7 یا 8 سال تحمل کنید! یا اینکه مجبور به خرید تلویزیون بعدی خود شوید. از طرفی قیمت تلویزیون‌های HDTV ارزان نیستند و با افزایش نرخ ارز (که گوش شیطان کر در حال پایین آمدن است) قیمت تلویزیونها نیز مانند دیگر کالاهای الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. پس بهتر است، در انتخاب خود نهایت دقت را به خرج داده و تنها به صحبت‌های فروشندگان که بیشتر به منافع خود می‌اندیشند، توجه نکنید.

کدام نوع از LED بهتر است؟

نمایشگرهای LED در واقع نوعی از LCDها هستند که نور پس زمینه پنل به جای لامپ‌های فلورسنت توسط LEDها تامین می‌شود. LED ها در انواع و اقسام مختلف روانه بازار شده‌اند، بهترین نوع آنها، تمام LED با قابلیت کنترل موضوعی تاریکی (Local Dimming) است. برای کسب جزئیات کامل در مورد انواع LED و مزایا و معایب هر کدام به مقاله «هر آنچه در مورد LED TV باید بدانید و معرفی انواع مختلف آن» مراجعه کنید.

ویژگی‌های تلویزیون‌های OLED

تلویزیون‌های OLED از هر نظر بهتر از تلویزیون‌های LED هستند چراکه این تلویزیون‌ها از میلیون‌ها پیکسل روشنایی جداگانه برای ارائه تصویر برخوردارند.

کنتراست بالا در تلویزیون‌های OLED موج می‌زند به گونه‌ای که رنگ سیاه به صورت کاملا طبیعی نمایش داده می‌شود.

تلویزیون‌های OLED تصاویری با کیفیت بی‌نظیر و شفافیت بالا را به کاربران ارائه می‌دهند.

کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های OLED در زوایای مختلف به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.

منبع:

https://medad.io/@weibo/how-buy-tv/



[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 8 آذر 1400 ] [ 17:06 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]