بیزینس کوچینگ به صاحبان مشاغل کمک می کند درک عمیق تری از فرصت ها و زمینه های پیشرفت خود داشته باشند، تا بتوانند زمینه پیشرفت کسب و کارشان را فراهم کنند.

برای موفقیت در کسب و کارهایتان میتوانید به بیزینس کوچینگ مهندسی امیر طه نوروزی مراجعه کنید.

تعریف کوچینگ از فدراسیون بین المللی ICF: شراکتی با مراجعین که طی فرایندی، آن ها را ترغیب ‌کند که استعدادهای حرفه‌ای خود، را افزایش دهند تا درامد خود را چند برابر کنند.

تعریف کوچینگ از ویکی پدیا : انجام دادن هر فعالیت یا پروژه ای که موجب کسب درامد می شود.

یک نظرسنجی اخیر PWC در سال 2015 نشان داد که کوچ ها در سراسر جهان از کلمه بیزینس کوچینگ استفاده می کنند تا نشان دهند بازار اصلی آنها جامعه تجاری است. جالب اینجاست که 62٪ از کوچ های ، مشاغل کوچینگی به نام Business Coaching داشتند. همچنین بیزینس کوچ ، 25٪ کوچی بودند که خود را به عنوان کوچ رهبری ، 18٪ به عنوان کوچ اجرایی ، 16٪ به عنوان کوچ سازمانی و 3٪ به عنوان کوچ مشاغل کوچک معرفی می کردند.

تاریخچه بیزینس کوچینگ

اولین کاربرد واژه کوچ به سال 1830 در دانشگاه آکسفورد برمی گردد. در آن زمان ، کوچ سخنرانی بود که در هنگام امتحان دانشجویی را همراهی می کرد. بعداً ، در سال 1860 ، کلمه کوچ نیز در ورزش جایگاهی پیدا کرد.

کمتر از 50 سال بعد ، با ظهور واژه کوچینگ به عنوان راهی برای مدیریت و هدایت زندگی و شغل ، محبوبیت زیادی پیدا کرده و امروزه به یکی از صنایع با رشد سریع در 10 سال گذشته تبدیل شده است.

در دهه 1970 ، تیموتی گالووی ، نویسنده آمریکایی ، مجموعه ای از کتابها را با نام سری داخلی منتشر کرد. گالووی در این کتابها مجموعه ای از ایده های جدید را برای مربیگری و دستیابی به موفقیت های همه جانبه در ورزش هایی مانند تنیس و اسکی و… مانند موسیقی ارائه کرده است که نیاز به نظم دقیق و قدرت درونی دارند. مدل گالووی بسیار محبوب بود به طوری که حتی افراد غیر ورزشکار نیز شروع به استفاده از آن در زندگی شخصی و شغلی خود کردند.

دنیای شرکت های آمریکایی چنان شیفته ایده های تیموتی گالووی بودند که از وی برای صحبت در مورد تجارت آمریکا دعوت شد. در طول سالها ، اندیشمندان متعددی مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد ، هر دو آمریکایی ، به گسترش ایده تجارت و بیزینس کوچینگ در سراسر انگلستان و اروپا کمک کرده اند. با این حال ، این به جان ویتمور بستگی دارد که ایده های اصلی تیموتی گالووی را در مربیگری تجارت به کار گیرد.

بیزینس کوچینگ در دوره رونق دهه های 80 و 90 رواج پیدا کرد. پیش از این کوچ به طور خاص در ورزش مورد استفاده قرار می گرفت تا به ورزشکاران کمک کند بدن و ذهن خود را به حداکثر برسانند. در سال 1974 ، با انتشار کتاب پیشگامانه بازی درونی تنیس ، صاحبان مشاغل دیدند که چگونه مدیران ورزشی از بیزینس کوچ در دنیای تجارت استفاده می کنند.

در دهه 1990 ، پس از رکود اقتصادی ، شرکت ها در هر اندازه از چندین روش به دنبال راه حل های شخصی برای حل بحران بودند و این استفاده از بیزینس کوچ بسیار گسترده تر شد. با وجود محبوبیت گسترده کوچ در تجارت ، مدتی نیز طول کشید.

ایا بیزینس کوچینگ در کسب و کار اهمیت دارد

فرقی نمی کند صاحب مشاغلی باشید که مشکلات زیادی دارد یا کسب و کار اینترنتی موفقی که حتی قراره پیشرفته تر شود ، مهم نیست که تازه کار خود را شروع می کنید یا در وسط ناکجا آباد هستید و خیلی بی تجربه نیستید . چه شما یک استارتاپ باشید و چه یک شزکت معروف ، کوچینگ در تجارت به رشد و افزایش سود کسب و کار شما کمک می کند.

مدیر عامل سابق گوگل اریک اشمیت می گوید؛ استخدام بیزینس کوچینگ بهترین تصمیم شغلی من بود ، اما اعتراف می کنم کار سخت و چالش برانگیزی بود زیرا به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که در حال رشد بود ، نیازی به بیزینس کوچ نمی دیدم تا اینکه یکی از اعضای موجود در Google من را متقاعد کردند و سرانجام با نتیجه شگفت انگیز کوچینگ من را شگفت زده کردند.

اهمیت بیزینس کوچینگ

مزایا بیزینس کوچینگ

در اینجا مزایای بیزینس کوچینگ را با هم بررسی خواهیم کرد که بدانیم این مهارت پولساز از چه مزایایی برخوردار است

.افزایش اعتماد به نفس

اهمیت اعتماد در تجارت غیرقابل انکار است. هنگامی که شما توسط یک مربی و فرد باتجربه حمایت می شوید و می توانید بدون ترس آماده مقابله با چالش های بزرگی شوید ، در برابر انتقادات صبور باشید یا توانایی ریسک پذیری را داشته باشید ، این نوعی تقویت اعتماد به نفس است.

2.درک همکاری با افراد مختلف

این کار شامل تمرینات متنوعی برای ارتقا سبک شخصی و رهبری است تا بتوانید خود را بهتر بشناسید. به طور کلی ، شما باید خود را به جای شخصیت های مختلف در نظر بگیرید و می توان گفت که این کار باعث می شود افراد مختلف و نحوه کار با آنها را بشناسید.

3.تعیین اهداف برای رسید به خواسته ها

گاهی اوقات وقتی بیش از حد روی (جزئیات) یک مسئله تمرکز می کنید ، لکه های مرده بزرگتر می شوند. یک مربی تجاری موفق به شما چشم انداز قابل مشاهده ای می دهد و به شما کمک می کند تا به سرعت برخی از مشکلاتی را که ممکن است نتوانسته اید مشاهده کنید شناسایی کنید. همچنین می تواند استراتژی هایی برای مقابله با چالش ها و موانعی که تجارت شما با آن روبرو است را برای شما فراهم کند.

4.مقابله با بی کفایتی ها

دونالد رامسفلد ، سیاستمدار جمهوری خواه و استاد اظهارات مبهم گفت: “برخی موارد نامشخص وجود دارد که ما نمی دانیم.” مربی کسب و کار اطلاعاتی را که از طریق تجربه با مشتریان دیگر به دست آورده ایم در اختیار ما قرار می دهد و باعث می شود از نظر توانایی های ما فراتر رود. همچنین به ما امکان می دهد جنبه ها و مواردی را که نمی توانیم به تنهایی ببینیم و نقاط کور تجارت خود را شناسایی کنیم.

5.الویت بندی ریسک ها و ارتباط موثر با همکاران

آیا تا به حال نگران برخی مشکلات بوده و استرس زیادی داشته اید؟

مربیگری تجاری به شما کمک می کند خطرات و استرس های احتمالی را ذکر کنید. به عنوان مثال ، بدانید کدام مسئله امروز و فردا به کدام موضوع باید رسیدگی شود.

معمولاً کارکنان هر سازمانی علاوه بردرآمد ماهانه خود ، دوست دارند در جایگاه خود پیشرفت کرده و به هدف سازمانی مطلوب برسند. با استفاده از مربیگری تجاری ، به کارمندان خود اطمینان می دهید که از یک منبع حرفه ای برای توانمندسازی سازمان استفاده می کنید ، که همچنین می تواند مهارت های شخصی کارکنان را بهبود بخشد. این بدان معنی است که شما به کارمندان خود اهمیت می دهید و می خواهید پیشرفت آنها را ببینید.

6.کمک به کارمندان مبتدی

شکی نیست که شروع یک کار جدید خطرناک است و شکست برای کسانی که می خواهند یک کار جدید را شروع کنند بسیار گران است. آیا می دانید انحلال شرکتهای جدید بیش از هر چیز در جهان است و دلیل اصلی آن برنامه ریزی ضعیف و عدم آمادگی کارآفرین است. مرحله آموزش ، آماده سازی و برنامه ریزی نقشی اساسی در راه اندازی مشاغل جدید دارد. مربیگری تجاری می تواند به شما کمک کند قبل از شروع هر کاری آماده شوید و مقدمات لازم را برای تجارت خود فراهم کنید.

7.هدف گذاری برای مدیریت منابع مالی

اگر وضعیت مالی خود را کنترل نکنید ، قطعاً وضعیت مالی شما را کنترل می کند. ایجاد ثروت و نگهداری و پرورش آن در آینده تنها با برنامه ریزی مالی مناسب امکان پذیر خواهد بود. افراد اگر برنامه مالی شخصی مکتوبی ندارند و تمایل دارند در تصمیمات مالی شخصی خود مرتکب اشتباهات رفتاری شوند ، تصمیم گیری را متمرکز نمی کنند. اولین چیزی که می توانیم با برنامه ریزی به آن برسیم اهداف است. اهداف مالی که شامل درآمدزایی یا توسعه مشاغل و همچنین اهدافی است که در زندگی شخصی خود داریم ، به برنامه ریزی مالی نیز نیاز دارند. برنامه ریزی مالی در تجارت به همان اندازه زندگی شخصی مهم است.

برای راه اندازی مشاغل یا شروع کار ، قطعاً باید سرمایه گذاری کنید. برای سرمایه گذاری نیز به یک برنامه ریزی مالی با دقت بالا نیاز دارید تا در کار و تجارت موفق شوید. بدون شک حضور و نظارت مربی بازرگانی نقش مهمی در مدیریت مالی سازمان دارد. مربیان تجارت در مشاغل بزرگ و کوچک کار می کنند و تجربه برنامه ریزی هوشمندانه و سودآوری مالی را دارند. آنها شرایط خوب و بد تجاری را تجربه کرده اند و می توانند بهترین منبع برای تصمیم گیری در مورد روند مالی شرکت شما باشند.

منبع:https://medad.io/@unesszarei/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/