۱۰ روش معجزه آسا براي برق انداختن وسايل چوبي!


ميز كردن وسايل چوبي قبل از هر چيز توجه داشته باشيد كه مبلمان و وسايل چوبي منزل خود را از مقابل نور خورشيد ، منابع گرما و رطوبت دور كنيد. اين عوامل به خشك شدن يا بيد زدن و رنگ پريده شدن چوب منجر مي شوند، پس مرحله اول پيش از برق انداختن وسايل چوبي نگهداري مناسب آن هاست.

براي نظافت منزل خود در ستارخان ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بیشتر


اولين گام گردگيري

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي گردگري آن‌ها اولين قدم است. از يك پارچه بدون پرز يا ماهوت پاك‌كن استفاده كرده و گرد و غبار نشسته بر روي سطوح چوبي را پاك كنيد. فراموش نكنيد كه استفاده از پارچه‌هاي زبر سطح چوبي مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش كنيد.

مشخص كردن نوع چوب در تميز كردن وسايل چوبي

در مرحله ي بعدي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي نوع چوب خود مشخص كنيد و براي تميز كردن آن روش مناسب را پيدا كنيد به طور مثال چوب هاي گردو را هر روز دستمال نرم بكشيد تا گرد و خاك نگيرند. اگر لكه هاي سفيدي روي چوب ديديد، با مقداري كمي خميردندان آن ها را پاك كنيد.

روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي

مي توانيد براي تميز كردن وسايل چوبي، روغن خانگي درست كنيد. براي تهيه اين روغن، روغن بزرك و عصاره ي صمغ را به مقدار مساوي بجوشانيد. مواد را با هم مخلوط كرده و با يك دستمال نرم، آن را به چوب بماليد و به سادگي برق انداختن وسايل چوبي تان را خودتان انجام دهيد. اين روغن يا هر روغن تجاري ديگري در بافت چوب نفوذ مي كند و اگر سال ها استفاده كنيد، اثاثيه ي چوبي تان هميشه تازه مي مانند و درخشندگي طبيعي خود را نگه مي دارند.

تميزكردن وسايل چوبي رنگ شده

سر جارو برقي برس وصل كرده و چوب هاي رنگ شده را با آن تميز كنيد يا به جاي آن با يك دستمال خشك سطح چوب را تميز كنيد.

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

با يك اسفنج مرطوب لكه ها و اثر انگشت ها را از روي وسايل چوبي پاك كنيد. اسفنج را فشار دهيد تا آب اضافي بيرون بريزد، چون اگر چوب خيس شود باد مي كند يا لكه دار مي شود.

تميز كردن كاغذهاي چسبيده به وسايل چوبي

اگر كاغذي به لوازم چوبي منزل شما چسبيده است و مايليد آن را بكنيد هيچ وقت با يك كارد يا تيغ و نظاير آن به جان آن نيفتيد چرا كه با اين عمل به وسايل چوبي شما آسيب وارد مي كند. در چنين مواقعي مي توانيد از روغن هاي مايع كمك بگيريد به اين صورت كه چند قطره روغن روي كاغذ بريزيد و لحظه اي صبر كنيد سپس با پارچه نرمي مالش دهيد و اين عمل را آن قدر تكرار كنيد تا كاغذ به كلي از چوب كنده شود.

تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده از محلول هاي مخصوص پوليش و يا پارافين استفاده كنيد. پارافين، خراش هاي چوب را مي پوشاند و فقط كافيست سالي ۲ بار اين كار را انجام دهيد. استفاده از محلول راحت تر از پارافين است اما بايد بيشتر اين كار را تكرار كنيد، مثلاً سالي ۳ يا ۴ بار. از همه راحت تر، پوليش هاي اسپري است، اما چون حاوي سيليكون است ممكن است سطح چوب را لغزنده كند و يا به صورت توده جمع شود.

نكات تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي

۱.براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي خاص مثل چوب هاي خيزران، بامبو و بيد نياز به رطوبت دارند تا شكننده و فرسوده نشوند. چند وقت يكبار به اين چوب ها آب اسپري كنيد تا حالت بگيرند. به غير از ني بوريا كه رطوبت زياد باعث خراب شدنش مي شود.

۲.هنگام پوليش كاري و برق انداختن وسايل چوبي دستكش پارچه اي دستتان كنيد تا اثر انگشت باقي نماند.

۳.براي ساخت روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي دقت كنيد كه عصاره ي صمغ قابل اشتعال است و دود شديدي توليد مي كند پس در فضاي باز و دور از آتش و سيگار استفاده كنيد. همچنين هنگام مخلوط كردن روغن بزرك و عصاره ي صمغ از دستكش پلاستيكي استفاده كنيد تا به پوست تان نخورد.

۴.براي برطرف كردن برچسب ها و عكس برگردان هاي كهنه و قديمي مي توان از سركه استفاده كرد به اين صورت كه آنها را با سركه خيس كنيد و لحظه اي صبر كنيد سپس به آرامي با تكه پارچه اي آن را پاك كنيد.

۵.تزيينات عاج روي چوب را مي توان با كمك چوب پنبه كه روي سر يك چوب كبريت پيچيده شده و كمي به آب و شوينده ضعيف آغشته شده است، تميز كرد. بعد از اين مرحله با كمي پنبه كه در آب فرو برده ايد، آن را دوباره تميز و در پايان با پارچه اي كتاني سطح عاج را خشك كنيد.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7



[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 6 آبان 1400 ] [ 10:13 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]