نرم افزار چت زنده چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

نرم افزار چت آنلاین پیام رسانی فوری در وب سایت شما بین کارشناسان و مشتریان را امکان پذیر می کند. شکل نرم افزار چت آنلاین لازم نیست همیشه یک جعبه متن پاپ آپ باشد، بلکه می تواند شامل اشتراک گذاری اسکرین، مکالمات صوتی، فیلم و موارد دیگر نیز باشد.

در بیشتر موارد، نرم افزار چت زنده مبتنی بر مرورگر است، به این معنی که مشتریان شما برای استفاده از امکانات نرم افزار چت آنلاین نیازی به دانلود یا نصب چیز دیگری ندارند. در صورت استفاده هوشمندانه، نرم افزار چت زنده همچنین از پتانسیل قابل توجهی به عنوان یک ابزار فروش برخوردار است.

چرا نرم افزار چت آنلاین یک ابزار ضروری برای خدمات مشتری است

در ادامه برخی از دلایلی که گفتگوی آنلاین را تبدیل به بخشی مهم از استراتژی فروش می کند، آورده شده است:

  • با استفاده از نرم افزار چت آنلاین می توانید اطلاعات ارزشمند تحلیلی به دست آورید
  • مشتری ها به استفاده از نرم افزار چت زنده علاقه دارند
  • نرم افزار چت زنده را می توان به عنوان یک ابزار دیگر برای فروش استفاده کرد
  • با استفاده از نرم افزار چت آنلاین می توانید بهتر به مشتریان کمک کنید
  • با استفاده از نرم افزار چت زنده از بار تقاضاهای تیم پشتیبانی خود می کاهید

به دست آوردن اطلاعات ارزشمند با نرم افزار چت آنلاین

اگر ابزار چت آنلاین مبتنی بر وب شما به درستی با نرم افزار CRM شما یکپارچه شود، می تواند منبع فوق العاده ای از اطلاعات مشتری باشد. اضافه کردن رونوشت های چت زنده به سوابق تعامل با مشتری، نمای کاملی از آنچه که مشتریان در جستجوی آن هستند، نحوه استفاده از محصولات شما و اشکالات مسیر سفر مشتری در وب‌سایت شما را نمایان خواهان کرد.

علاقه مشتریان به نرم افزار چت زنده

مشتریان چت زنده را دوست دارند. گزارشی از تحقیقات eDigital در سال 2013 نشان داد که چت زنده بالاترین میزان رضایت مشتری در کلیه کانال های خدمات مشتری را دارد. این تحقیقات نشان داد که مردم در مقایسه با پشتیبانی تلفنی از گفتگوی زنده به دلیل دریافت پاسخ فوری و بدون دردسر توسط آن احساس راحتی می کنند.

پیگیری اهداف فروش با نرم افزار چت آنلاین

طبیعتا استفاده از نرم افزار چت آنلاین در ارائه خدمات پشتیبانی به مشتری ارزشمند است، اما ارزش استفاده از نرم افزار چت آنلاین در فرایند فروش نیز به اثبات رسیده است.

تحقیقات فارستر نشان داد كه “44٪ از مصرف كنندگان آنلاین می گویند كه پاسخ دادن به سوالات توسط یك شخص زنده در فرایند خرید آنلاین از مهم‌ترین ویژگی هایی است كه یك وب سایت می تواند ارائه دهد”.

نرم افزار چت علاوه بر اینکه برای کمک به مشتری مفید است، نتایج تحقیقات نشان می دهند که به دلیل حس مثبت افراد نسبت به نرم افزار گفتگوی آنلاین، استفاده از تکنیک های فروش جایگزین و بیش فروشی هم با استفاده از نرم افزار چت زنده، نرخ موفقیت بالاتری دارد.

کمک به مشتریان با ابزار چت آنلاین

به خصوص در مورد پشتیبانی فنی، کارشناسان معمولا از طریق یک فرایند قدم به قدم به مشتریان مشاوره ارائه می دهند. با استفاده از چت آنلاین کارشناسان می توانند صفحات نمایش را به مشتری نشان دهند، به تصاویری از بخش ها یا محصولات لینک دهند یا حتی صفحه نمایش خود را با مشتری به اشتراک بگذارند و یا کنترل کامپیوتر مشتری را به دست بگیرند.

منبع:

https://www.danapardaz.net/blog/advantages-of-online-chat/