لینکدین مارکتینگ چیست؟


فلسفه ی شبکه ی اجتماعی لینکدین بر پایه ی معرفی کسب و کارها و همینطور ساخت ارتباطات کاری برای متخصصان بنا شده است. برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی، لینکدین کاربرد عمومی ندارد و پلتفرمی حرفه ای و مخصوص ارتباطات بیزینسی است. لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی در لینکدین جزو جدایی ناپذیری از سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی است که آشنایی با قابلیت های آن شما را در رسیدن به اهداف شخصی یا تجاری خود هدایت می کند.

صاحبان کسب و کار از لینکدین مارکتینگ می توانند برای معرفی کسب و کارشان، برقراری ارتباط با دیگر بیزینس های مرتبط و همینطور جذب نیروهای متخصص استفاده کنند. لینکدین برای حوزه های کاری مختلف مثل طراحان گرافیک، حسابدارها و… بستری برای ارائه ی تخصصشان، کاریابی و همینطور برقراری ارتباطات ارزشمند با دیگر همکارانشان فراهم کرده است.

لینکدین مارکتینگ به چه معناست؟

شاید برایتان این سوال ها پیش آمده باشد که لینکدین مارکتینگ چیست؟ معنای لینکدین مارکتینگ چیست؟ برای شروع لینکدین مارکتینگ از کجا باید شروع کرد؟ یا اصلاً چگونه می توان لینکدین مارکتینگ را انجام داد؟ لینکدین مارکتینگ(linkdin marketing) به معنای بازاریابی لینکدین می باشد، و شامل تمام فعالیت هایی می شود که شما در این شبکه ی اجتماعی در راستای رشد کسب و کارتان و شخصیت کاریتان انجام می دهید. (به مجموعه فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار صورت می گیرد سوشال مدیا مارکتینگ social media marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی می گویند)

نقطه ی شروع کار در لینکدین

قبل از اینکه بخواهید لینکدین مارکتینگ را شروع کنید، همانند هر شبکه ی اجتماعی دیگر، باید در لینکدین ثبت نام کنید و بعد از ساخت حساب کاربری به تکمیل آن بپردازید. اطلاعاتی اعم از ایمیل یا جیمیل که بهتر است ایمیل کاری شما باشد، مشخصات شخصی، عکس پروفایل و غیره که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

حساب کاربری شما در لینکدین کارت ویزیت دیجیتالی شماست و برای شروع لینکدین مارکتینگ باید یک کارت ویزیت جذاب طراحی کنید؛ پس بسیار مهم است که اطلاعات و تجارب کاری خود را، اعم از: سازمان ها و مراکزی که در آن ها فعالیت داشته اید، دوره های آموزشی که گذرانده اید و مهارت هایی که در حین کار کسب کرده اید، در صفحه ی خود ذکر کنید.

  • مشخصات شخصی: برای اینکه فعالیت های لینکدین مارکتینگ(linkdin marketing) شما به ثمر بشیند در قسمت contact and personal info اطلاعات شخصی مثل: ایمیل، برای برقراری ارتباط، آدرس سایت که باعث افزایش اعتبار شما می شود، شماره تلفن و دیگر کانال های ارتباطی مثل شبکه های اجتماعی، برای دیدن نمونه کارهایتان و آشنایی بیشتر وارد کنید. شما با قرار دادن این اطلاعات می توانید نتیجه ی همه ی تلاش هایی که برای لینکدین مارکتینگ انجام می دهید دریافت کنید.
  • عکس پروفایل: کسی که قصد شروع لینکدین مارکتینگ را دارد باید یک عکس پروفایل مناسب برای صفحه اش برگزیند، مناسب ترین عکس برای پروفایل لینکدین یک عکس پرتره ی واضح است، عکسی مشابه عکس پرسنلی که به خوبی در قاب دایره شکلِ پروفایل، چهره ی شما را نمایان کند، اینکار موجب برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در کاربران می شود.
  • عنوان شغلی: نوشته ای که در پایین اسم شما قرار می گیرد نشان دهنده ی تخصص، شغل و مهارت شماست مثل: ادمین، حسابدار و غیره، اگر فکر می کنید که در یک زمینه ی شغلی به صورت تخصصی و نیچ مهارت دارید حتما وارد کنید، برای مثال در زمینه ی گرافیک اگر در ساخت موشن گرافیک تبحر دارید حتما وارد کنید، با انجام این کار افرادی که دقیقا به همان خدمات نیاز دارند به سراغ شما خواهند آمد. نیچ مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که می تواند در لینکدین مارکتینگ به شما کمک کند و باعث می شود که شما بر گوشه ای از بازار لینکدین مسلط شوید.
  • عکس پس زمینه: مشابه عکس کاور در فیسبوک است و بهتر است از عکسی استفاده شود که نشان دهنده ی زمینه ی شغلی و کاری شما باشد، دقت کنید که از عکسی با کیفیت استفاده کنید، چون موجب افزایش اعتبار شما می شود و حس با کیفیت بودن کارتان را منتقل می کند.
  • تجربه های کاری: شما با نوشتن تجارب کاری می توانید دلیلی برای دنبال کردن صفحه ی خودتان به افراد بدهید و همچنین کسب و کارها می توانند روند رشد شما را در مسیر شغلی ببینند و راحت تر و با اعتماد بیشتر برای همکاری با شما اقدام کنند.
  • توانمندی ها و افتخارات: در این بخش می توانید دستاوردهای تحصیلی وکاری خود را به افراد دیگر معرفی کنید.
  • مهارت ها و توانمندی ها: مهارت ها و توانمندی هایی که در دوران کاری و تحصیلی خود کسب کرده اید می تواند برای تکمیل صفحه ی شما سودمند باشد، حتی اگر نامرتبط با شغل فعلیتان بود. برای مثال شاید یک حسابدار در نوشتن مهارت داشته باشد، اما تصور کند که این مهارت در حوزه ی حسابداری زیاد سودمند نیست، اما شرکتی وجود دارد که به صورت تخصصی خدمات حسابداری ارائه می کند و در بخش وبلاگ نویسی برای سایتش نیاز به نیروی متخصصی که مهارت نوشتن هم دارد داشته باشد.
  • تحصیلات: اگر تحصیلات دانشگاهی و آکادمیکی دارید که برای شما ارزشمند هستند در این بخش وارد کنید.

نکته ی تکمیلی: کاربران لینکدین ریزبین هستند، برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ باید به کوچکترین جزئیات توجه داشته باشید.

منبع:https://hamidsabaghi.ir/%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF/



[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 27 شهريور 1400 ] [ 16:11 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]