نکاتی برای سمسار موفق بودن!!


سمساری یکی از مشاغلی است که هر کسی به سراغ آن نمی‌رود، اما بسیاری از افرادی که وارد این شغل شده‌اند توانسته‌اند وضعیت مالی خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند. اگر این شغل درآمدی نداشت یا درآمدش کم بود افراد زیادی وارد این شغل نمی‌شدند و به طبع اتحادیه‌ای هم برای سمساران وجود نداشت. شغل سمساری یک شغل واسطه‌گری است و باید یک کالایی را از یک فرد خریداری کنند و به فرد دیگری به فروش برسانند،

اما این شغل با سایر مشاغل یک تفاوت اساسی دارد و آن قیمت کالاهایی است که رد و بدل می‌شود. در این گزارش قصد داریم تا همه خوب و بد این شغل را برایتان روی دایره بریزیم.

در این جا می خواهم یک سمساری در نارمک را به شما معرفی کنم که می توانید با خیال راحت اجناس خود را بفروشید، فقط کافی است وب سایت دپوچی را گوگل سرچ کنید.

مدیران بداخلاق

تصور اکثر ما از سمساران این است؛ افرادی عبوس و بی‌حوصله‌ که همیشه در مغازه‌های تاریک و در عین حال شلوغ خود می‌نشینند و تلاش می‌کنند اجناس گران‌قیمت و عتیقه ما را با کمترین قیمت از ما بخرند. اگر با وجود این تصور رایج، شما شغل مدیریت سمساری را انتخاب کرده‌اید، برای شکستن این تصور غالب و ایجاد تمایز باید نکات زیادی را رعایت کنید.

شاید به کار بردن واژه مدیریت برای مشاغلی مانند سمساری کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت ماجرا این است که این شغل نیازمند ظرافت‌های مدیریتی فراوانی است که اگر رعایت نشود، قطعا کارهای‌مان به شکل مطلوب پیش نخواهد رفت. در نظر داشته باشید که شغلی مانند سمساری نیازمند فعالیت بدنی زیادی است.

چیدمان وسایل در یک مغازه سمساری نظم چندانی ندارد و در نتیجه ممکن است یک مشتری کالایی را بپسندد که در زیر وسایل دیگر قرار داشته باشد و مجبور هستید آن را برای مشتری بیرون بیاورید. سختی این مسئله نباید به هیچ عنوان بر گشاده‌رویی شما و رفتارتان با مشتری تاثیر بگذارد. با این‌حال، یکی از مزیت‌های این شغل این است که فعالیت در این صنف نیازی به انبار ندارد و یک مغازه 15 تا 30 متری کفایت می‌کند.

از آنجایی که اجناس داخل مغازه از وسایل اضافی خانواده‌ها تهیه می‌شود باید بدانید که چه کالاهایی برای عموم مردم جذابیت دارد. اگر یک کالای رنگ و رو رفته را خریداری کنید و به همان شکل داخل مغازه قرار دهید بدانید که صاحب اول و آخر آن خودتان هستید. این مغازه نیازی به ویترین ندارد، اما نوع چیدمان مغازه بسیار اهمیت دارد. سعی کنید از پارتیشن‌های بلند و سقفی برای کالاهای خریداری شده استفاده کنید تا از حداقل فضایی که دارید بهترین بهره را ببرید.

سود در خرید است نه فروش

در زمان خرید محصولات دست دوم از مشتریان باید دقت داشته باشید که سود شما در خرید است نه فروش. به این دلیل که قیمت محصولات دست دوم مشخص است و با رعایت یک فاصله معین با قیمت نو آن به فروش می‌رسد. در نتیجه در نظر بگیرید که محصولات را نباید با قیمت بسیار بالایی خریداری کنید ، در این صورت یا صاحب اول و آخر کالا خودتان هستید یا باید آن را با ضرر بفروشید.

سود در این شغل ثابت نیست و ممکن است روی یک محصول 5 هزار تومان و روی کالای دیگر 100‌هزار تومان سود کنید.

سمساری‌های کم‌نور

نور بیشتر سمساری‌ها کم است و اجناس به‌خوبی مشخص نیستند و برخی مشتریان بعد از خرید و انتقال محصول به منزل متوجه می‌شوند که محصول دارای ایراداتی است که در مغازه نمایان نبوده و از خرید خود پشیمان می‌شوند و همین امر باعث نارضایتی و تکدر خاطرشان می‌شود.

سعی کنید نور مغازه به‌گونه‌ای باشد که اجناس به‌خوبی مشاهده شوند و قبل از خرید کالا را از همه زوایا به مشتری نشان دهید. اجناسی که خریداری می‌کنید باید بعد از خرید به‌اصطلاح دستی به سر و روی آن بکشید تا مورد توجه افراد قرار گیرد.

مغازه‌ای نمونه داشته باشید

یک ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید: «آدم خوش‌حساب شریک مال مردم است.» اگر شما هم بتوانید با مردم خوش‌حسابی کنید و اقلامی که آنها قصد فروش دارند را به صورت نقدی خریداری کنید و وعده و وعید بیهوده ندهید، آنها برای فروش به سراغ فرد دیگری نمی‌روند و حتما شما را انتخاب خواهند کرد.

برای اینکه فعالیت راحت‌تری داشته باشید، بهتر است لوازم داخل مغازه خود را تفکیک کنید. سعی کنید لوازم برقی کوچک را در یک سمت و خرده‌ریزهای دیگر را هم در طبقاتی که تعبیه شده قرار دهید تا دسترسی به آن آسان باشد.

تفکیک محصولات داخل مغازه باعث می‌شود تا کالاها توسط خریداران بهتر دیده شود.

تمیز بودن مغازه مسئله دیگری است که برخی از سمساران خیلی به آن توجه ندارند و این موضوع را جدی نمی‌گیرند. یک مغازه مرتب و پاکیزه می‌تواند شما را به انتخاب اول مشتریان‌تان تبدیل کند.

برای جابه‌جایی و خرید وفروش محصولات حجیم و بزرگ به یک وسیله نقلیه نیاز دارید. این وسیله نقلیه می‌تواند یک چرخ‌دستی کوچک باشد یا یک وانت. تهیه وانت ممکن است هزینه زیادی روی دست‌تان بگذارد، اما یک چرخ‌دستی برای جابه‌جایی کالاهایی که در محل خریداری می‌کنید یا به فروش می‌رسانید از لوازم ضروری کارتان است.

نکته دیگر آنکه برای فروش محصولات به قول معروف دندان‌گرد و یک‌کلام نباشید. از آنجایی که کالای عرضه شده توسط شما دست‌دوم است حتما مشتریان از شما تقاضای تخفیف دارند، پس کمی از سود خود کاهش دهید تا مشتریان تان را تحت تاثیر

قرار بدهید.

این روزها به دلیل گرانی و مسائل اقتصادی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به منظور کاهش هزینه‌های جاری از وسایل دست‌دوم استفاده کنند که این موضوع یک فرصت مناسب را برای شما ایجاد می‌کند.

سعی کنید از این فرصت به دست آمده بهترین استفاده را کنید و با بهترین شیوه این موقعیت را برای خود تبدیل به درآمد کنید.

منبع:

https://www.forsatnet.ir/%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B9%D9%82%D9%88%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%86.html


[ بازدید : 27 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 18 شهريور 1400 ] [ 15:42 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]