درباره سونی ؛ تاریخچه و محصولات سونی


تاریخچه شرکت سونی

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین ( کمی بیش از 1500 دلار ) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

برای یافتن بهترین فروشگاه سونی کافی است فروشگاه سونی شهراد را در گوگل سرچ کنید.

درباره شرکت سونی

انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تأسیس سونی یکی از چالش های پیش روی موسسان بود. در ابتدا تصمیم بر آن گرفته شد که از TKK که سرحرف کلمه های Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شرکت Tokyo Kyuko با این نام در ژاپن شناخته شده بود. ایبوکا و موریتا در ژاپن غالباً سونی را با نام Totsuko معرفی می کردند، اما موریتا طی سفری که به آمریکا داشت، دریافت که تلفظ واژه Totsuko برای آمریکایی ها دشوار است. در نهایت این دو تصمیم گرفتند نام شرکت خود را ترکیب دو کلمه Sonus (به معنای صدا و صوت در لاتین) و کلمه Sony ( کلمه ای برای صدا کردن یک پسر جوان در آمریکا) بگذارند. در واقع آن ها می خواستند نامی را برای شرکت خود برگزینند که در تمام دنیا به یک روش تلفظ شود و آن چیزی نبود جز؛ سونی.

اقدامات ابتدایی کمپانی سونی

سونی که یکی از شرکت های تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را می کرد تا با تولیدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب کند. Morita Akio که یک مدیر توانا و فردی ماهر در کسب و کار بود، فهمید که بازار آمریکا بیش از هر کشور دیگری می تواند برای سونی مفید واقع شود و در صورتی که در آن جا خودی نشان دهند، می توانند به فروش جهانی برسند. پس از موفقیت های حاصل از فروش Type-g و رادیوهای ترانزیستوری، سونی دست به تولید اولین تلویزیون قابل جابه جایی زد. فناوری های آن زمان به گونه ای بودند که تلویزیون ها به قدری سنگین بود که توسط چند نفر با مشکل جابه جا می شد، اما شرکت سونی ادعا می کرد که تلویزیونی با قابلیت حمل را تولید کرده است. در این تلویزیون از امواج رادیویی برای پخش تصاویر استفاده شده بود که باعث شد مردم به جای خرید تلویزیون های سنیگن وزن و جاگیر به سمت این محصول جادویی رویی بیاورند.

بنیانگذاران سونی اولین شرکت ژاپنی با نوآوری های خارق العاده را تاسیس کرده بودند، که هر ساله اختراعات و محصولات جدیدی را در خط تولید خود قرار می داد. Sony در سال 1971 از یک پخش کننده ویدیویی رونمایی کرد که قادر بود نوارها را در تلویزیون به صورت رنگی نمایش دهد. به دنبال آن سونی از اولین نوار کاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمایی کرد. این دستگاه با قابلیت پخش نوار کاست ها در هر مکانی به کاربران اجازه می داد در هر جایی که دوست دارند به محتوای دلخواه شان گوش دهند. از دیگر محصولات سونی پخش کننده CD، دوربین عکاسی، موبایل و PlayStation بودند، که در ادامه هر کدام را به صورت تخصصی بررسی می کنیم.

محصولات شرکت سونی

شرکت سونی یکی از کمپانی های خوشه ای و چند ملیتی ژاپنی است، که رقیب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جی به شمار می آید. در طی سال های متوالی شرکت سونی همواره یکی از برترین تولید کنندگان در صنعت های مختلف بوده و هنوز هم این برند جهانی در رتبه بندی ها همیشه جایگاه خاصی را گرفته است. در ادامه به مهم ترین محصولات و حوزه های فعالیت شرکت سونی می پردازیم.

کنسول های بازی سونی | Gaming

دوربین های عکاسی شرکت سونی

لپ تاپ های برند سونی

تلویزیون های سونی

تلویزیون های سری Master

سیستم های صوتی

تلفن های هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/



[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 17 شهريور 1400 ] [ 16:18 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]