راه‌های تهیه وسایل دست‌دوم برای مغازه سمساری

تهیه وسایل دست‌دوم از منزل خود و اقوام

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تهیه وسایل مغازه سمساری در ابتدای شروع کار، تهیه وسایل از دوستان و اقوام است خیلی از اطرافیان ما وسایلی دارند که نیاز به آن ندارند و یا قصد فروش آن کالا رادارند، فقط کافیست که از شغل شما آگاه شوند تا کالا را برای فروش در اختیارتان قرار بدهند

برای آشنایی با بهترین خریدار ضایعات در تهران اینجا کلیک کنید.

خرید وسایل از سمساری‌های سطح شهر

بهترین شیوه این است که وسایل دست‌دوم را از سمساری‌های سطح شهر بخرید و از طریق آگهی دادن در سایت‌ها، برایشان مشتری و خریدار پیدا کنید. همچنین می‌توانید با سمساری‌های مختلف سطح شهر خودتان قرارداد ببندید و بابت فروش وسایلشان در اینترنت از آنها سود خودتان را بگیرید.

خرید کالای دست‌دوم از اینترنت

به دلیل گستردگی اینترنت ممکن است شما کالاهای دست‌دوم را باقیمت پایین در اینترنت بیابید (مثلاً در سایت دیوار، شیپور و…) و یا اینکه فروشنده تخفیف مناسبی می‌دهد،

شما با خرید این کالاها ، می توانید آن را دوباره در اینترنت یا بازار به فروش برسانید. نکته مهم اینکه حتما شناخت از کیفیت جنس داشته باشید.

گام پنجم: فوت کوزه‌گری در سمساری

نکات کلیدی در کسب درآمد با شغل سمساری

کسب‌وکار یا خرید فروش وسایل دست‌دوم قاعده و قانون خود را دارد که با رعایت آنها می‌توانید فروش بیشتری هم داشته باشید لذا به این نکات توجه کنید:

دقت در خرید برخی کالاهای دست‌دوم

هر نوع وسایل دست‌دوم را نباید خرید و یا فروخت. ضمن اینکه در خرید وسایل خاص که احتمال خرابی، تقلب و کلاه‌برداری در آن هست باید دقت کنید.
مثلاً در خرید وسایل دست‌دوم الکترونیکی، گجت ها، تلفن‌های همراه و عتیقه‌جات که احتمال خرابی و یا تقلبی بودنشان است با وسواس و دقت فراوان وارد شوید و تا زمانی که از سلامت آنها مطمئن نشده‌اید اقدام به خریدوفروش آنها نکنید.

تعمیر وسایل دست‌دوم جهت کسب سود بیشتر

برخی از وسایلی که برای فروش می‌گذارند می‌توانید آنها را خریداری کنید و با انجام برخی تعمیرات جزئی، باقیمت بالاتر بفروشید.
مثلاً میزها را بعد از خریداری تعمیر و رنگ بزنید و یا دوچرخه‌ها را بعد از خریداری و انجام تعمیرات بفروشید. البته باید توانایی تعمیرات محصول را داشته باشید و یا برای تعمیرات این وسایل را به کسی بدهید.

هزینه کردن و یا پرداخت درصدی از سود به سایت‌ها

همه‌چیز سایت‌ها برای آگهی دادن رایگان نیست مثلاً سایت ایسام، درصدی بابت فروش از افراد می‌گیرد این درصد بابت حق واسطه‌گری یا دلالی می‌باشد برای اینکه تا زمانی که خریدار صحت کالای دریافتی را در سایت تأیید نکند، مبلغ پرداختی خریدار را به‌حساب فروشنده واریز نمی‌کنند.

همچنین علاوه بر تبلیغات رایگان، در برخی سایت‌ها مثل دیوار، بابت برخی امتیازات باید هزینه کنید تا فروشتان افزایش یابد مثلاً آگهی رایگان در این سایت بعد از مدتی در لابه‌لای سایر آگهی‌ها گم می‌شود و یا پس از مدتی حذف می‌شود برای اینکه آگهی شما در بالا باشد و بیشتر دیده شود باید هزینه پرداخت کنید.

منبع:https://jobsacademy.ir/junk-shop/