چگونه دیوار سیمانی را رنگ کنیم؟


رنگ آمیزی دیوار سیمانی تفاوتهایی با رنگ آمیزی سطوح گچی و غیره دارد. بلوکهای سیمانی و خود سیمان سفید و سیاه ، کاربردهای زیادی در خانه سازی دارند. کم نیستند در شهر تهران دیوارهایی که نمای آنها سیمانی است . اما اینکه این دیوارهای سیمانی چگونه رنگ امیزی و نقاشی می شوند را در این مقاله بطور کامل توضیح می دهم.

برای خرید رنگ مخصوص سیمان می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.

Image for post

بلوک های سیمانی رنگ خاکستری دارند که برای تغییر رنگ انها نیاز است که مسایلی را متوجه شوید. در کل هر سطحی که می خواهد رنگ امیزی شود باید زیرکاری انجام شود. شاید زیرکاری را شما صاف شدن بدانید . زیرکاری یعنی اماده کردن سطح برای رنگ آمیزی . این برای سیمان هم صدق می کند. اما چگونه سطح یک دیوار بلوک سیمانی را آماده رنگ امیزی کرد.

  • 1- اگر روی سطوحی سیمانی ، گچ یا خرده سطوح دیگری باشد ، با یک کارتک ، انها را از سطوح سیمانی جدا کنید .
  • 2- اگر ترکهایی روی دیوار می بینید ، آنرا با بتونه ، بگیرید. اگر سطح سیمانی پرز دار باشد بتونه را شما هم پرزدار اجرا کنید .
  • 3- از پرایمر مخصوص سیمان ، در مرحله اول استفاده کنید. با یک غلتک پرز دار می توانید این پرایمر را روی سطوح بغلطانید .
  • یادتان باشد پرایمر ها بی رنگ هستند و دو کار را انجام می دهند.پرایمر ها پاک کردن سطح سیمان از الودگی را بخوبی انجام می دهند و قدرت چسبندگی رنگ به سیمان را افزایش می دهند
  • 4- رنگ امیزی را شروع کنید .البته باید صبر کنید که پرایمری که زده اید کاملا خشک شود. اگر از پرایمرهای اکریلیکی استفاده می کنید دو ساعت زمان بگذر کاملا خشک می شود.
  • 5- بسته با فام رنگتان ، شاید نیاز باشد که رنگ امیزی را بارها و بارها تکرار کنید اما یادتان باشد که هر بار که رنگ امیزی می کنید باید صبر کنید کاملا خشک شود و دوباره شروع برای لایه دوم و سوم ….

رنگ آمیزی بلوک سیمانی رنگ شده

اگر دیوار سیمانی قبلا رنگ شده باشد ، به نسبت کار آسان تری دارد. البته همه مراحل بالا انجام می شود اما تمام مراحل بالا به راحتی انجام می شود و رنگ کمتری هم مصرف خواهید کرد .

چه نوع رنگی مناسب دیوارهای سیمانی است ؟

برای سیمان فرقی نمی کند که شما چه رنگی بر روی ان بپاشید. اما رنگهای پلاستکی ، غیر قابل شسششو هستند .و اگر دیوار حیاط یا نما را می خواهید رنگ کنید بالطبع این نوع رنگ مناسب نیست.

رنگهای روغنی هم اصلا توصیه نمی شوند. مات ترین رنگهای روغنی هم استفاده کنید نمای بسیار زشتی را به سیمان خواهند داد.

از رنگهای اکریلیک می توانید استفاده کنید. دقت کنید که اگر به دیوارها ، رطوبت و نور آفتاب می خورد از رنگهای مخصوص نما که به نوعی سیلیکون دار هستند استفاده کنید تا دوام و عمر بیشتری را داشته باشند.

منبع:https://www.hopa.ir/cement-wall-painting/



[ بازدید : 66 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 20 مرداد 1400 ] [ 15:34 ] [ ناهید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]